Cloud Support Engineer inhuren
Kent u de voordelen van het inhuren van een remote werkende dedicated Cloud Support Engineer al? Wanneer de arbeidsmarkt in Nederland ook uw bedrijf weinig steun biedt in de goede invulling van sleutelfuncties in uw IT-teams, kan dit een aantrekkelijke oplossing zijn.
Veel Nederlandse bedrijven zijn u al voorgegaan en hebben inmiddels de mogelijkheden ervaren die nearshore outsourcing kan bieden. Wanneer processen stokken en de progressie binnen uw bedrijf onder druk komt te staan, kan Óscala u te hulp komen.
Onze IT wordt steeds geavanceerder en veelzijdiger, maar hierdoor neemt ook de complexiteit toe. Ook de medewerkers binnen uw bedrijf werken vermoedelijk met tal van applicaties in een cloud-omgeving. De verknoping van systemen waarvan sprake is, zorgt soms voor instabiliteit. Een cloud support engineer vervult in deze complexe omgeving een onmisbare rol.
Een cloud support engineer is belangrijk voor de stabiliteit van uw bedrijfsprocessen. Bij Óscala begrijpen we het belang van een dergelijke specialist maar al te goed. Niet uitsluitend technische kennis is vereist, maar minstens zo belangrijk is dat een goede engineer de processen en de cultuur binnen uw bedrijf goed kent en zich in de gebruikers van de systemen kan verplaatsten.
Tegen deze achtergrond biedt onze aanpak voor het remote detacheren van IT-professionals belangrijke winstpunten, Bij Óscala concentreren we ons bij de outsourcing van softwareontwikkeling en engineering op de Spaanse arbeidsmarkt. In Spanje vinden we tal van bekwame vakmensen voor uw projecten, die bovendien verrassend goed blijken om te gaan met de bedrijfscultuur en arbeidsmoraal die wij in Nederland gewend zijn. Dat Spanje een Europees land is draagt hiertoe bij. Het leidt er bovendien toe dat de remote werkzaamheden door het ontbreken van tijdsverschillen synchroon verlopen met de bedrijfsprocessen in Nederland.
Dankzij outsourcing door middel van een dedicated cloud support engineer in Spanje omzeilt u de problemen met het vinden van goed IT-personeel in Nederland en buigt u een suboptimale uitgangspositie om tot een effectief en kostenefficiënt succesverhaal.
Inhuur van een remote cloud support engineer
Wanneer u de samenwerking met Óscala aangaat, bent u verzekerd van de inhuur van IT-specialisten met een hoog opleidingsniveau. Deze mensen gaan vol motivatie voltijds voor u aan de slag. Wij beschikken in Spanje over twee eigen Nearshore Development Centers. Hier bieden wij de medewerkers goede werkplekken met prima apparatuur en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. Er is op deze locaties een Nederlands sprekende supervisor aanwezig. Deze ziet toe op de goede gang van zaken en fungeert als uw eerste aanspreekpunt ter plaatse. Bovendien regelen wij alle bijkomende juridische en administratieve zaken die normaliter verbonden zijn aan het in dienst nemen van personeel. Het gegeven dat u de begeleiding van de ingehuurde engineer geheel aan ons kunt overlaten, zult u als een aanzienlijke verlichting van uw verantwoordelijkheden ervaren.
Hoe kunnen wij u helpen?
Op het gebied van softwareontwikkeling is Spanje de nearshore bestemming bij uitstek
Neem contact met ons op
"*" geeft vereiste velden aan
Besparingen door nearshoring via Óscala
Door een tekort van adequaat opgeleide IT’ers in ons land richten veel bedrijven de blik op het buitenland. Op zich is dit geen nieuwe ontwikkeling. Ook in de voorgaande decennia zochten ondernemers in landen in Azië en andere verderaf gelegen continenten al naar goedkopere arbeid op dit gebied. Deze offshore detachering heeft echter nadelen die lastig zijn te ondervangen, onder meer bepaald door het onvermijdelijke tijdsverschil en culturele factoren.
Het outsourcen naar landen in Europa (nearshoring) biedt deze nadelen in beduidend mindere mate. In de optiek van Óscala spant Spanje in dit opzicht de kroon. De Spaanse arbeidsmarkt is begenadigd met talrijke echt goed opgeleide IT-specialisten. Wat verder in Spanjes voordeel werkt, is de culturele gelijkenis. Want al staan Spanjaarden bekend als temparentvol, op het gebied van professionaliteit, arbeidsethos en inlevingsvermogen laten Nederlandse en Spaanse werknemers zich verrassend goed met elkaar vergelijken. Bij een functie als die van cloud support engineer telt dit argument des te zwaarder mee. Een goede cloud support engineer weet wat er in het bedrijf speelt en kan dit moeiteloos vertalen naar passende technische oplossingen. Onze Spaanse engineers bewijzen keer op keer dit facet van hun werkzaamheden goed te beheersen.
Detachering in Spanje bespaart op de kosten
Ter aanvulling op alle genoemde pluspunten kunnen we constateren dat het inkomensniveau in Spanje nog altijd lager ligt dan bij ons. Spaanse developers en engineers vinden het niet alleen eervol om voor een Nederlands bedrijf te werken, maar het biedt hen ook nog eens goede inkomensperspectieven.
Nearshore outsourcing en outstaffing in Spanje biedt hierdoor mogelijkheden om tegen beheersbare kosten een cloud support engineer in te huren. Hierin zijn verschillende scenario’s mogelijk. U kunt onze dienstverlening naar eigen wensen en inzichten op- en afschalen. Een enkele engineer is mogelijk, maar ook het opzetten van een compleet team van remote werkende dedicated IT-specialisten kan een optie zijn.
Vind de engineer die u het beste past
Om optimaal uw kansen te kunnen benutten, is het bij de werving en selectie van de door u ingehuurde mensen van belang rekening te houden met uw specifieke eisen. Daarom zullen we in een oriënterend gesprek extra nadruk leggen op het leren kennen en begrijpen van alle factoren die onderscheidend zijn voor uw bedrijf. Dit stelt ons in staat nog doelgerichter op zoek te gaan naar de beste kandidaten voor uw project.
Hoewel we een uitgebreid wervings- en selectietraject initiëren en zo veel voorwerk voor uw bedrijf doen, neemt dit niet weg dat de eindselectie altijd aan u is. Op basis van onze shortlist kunt u zelf een keuze maken uit de beschikbare kandidaten. U bepaalt wie u uitnodigt voor een nadere kennismaking. Ook de manier waarop u tot uw eindoordeel wilt komen, staat u geheel vrij. Vanzelfsprekend kunnen we u in de keuze en uitvoering van de selectiemethodes adviseren en faciliteren.
Zonder tijdverlies aan de slag
Onze recruiters zijn door onze ruime ervaring uitstekend op de hoogte van het aanbod van Spaanse IT-professionals. Zij kunnen terugvallen op een sterk netwerk en zoeken op uiteenlopende manieren contact met talent dat nog niet in de database is te vinden. Het traceren van de juiste mensen hoeft hierdoor niet veel tijd in beslag te nemen. Zelfs het opzetten van een compleet team kan binnen enkele weken plaatsvinden. Wat hierbij tevens helpt, is de ongebruikelijk kort opzegtermijn van slechts twee weken die in Spanje gangbaar is.
Is uw engineer of uw development team eenmaal gereed, dan zorgen wij voor de verdere begeleiding. In de inhoudelijke aansturing kunt u vanzelfsprekend zelf het voortouw nemen. Dit kan ook gepaard gaan met een tijdelijke introductie in Nederland. Ook dit aspect kunnen wij voor ons rekening nemen.
Uw eigen cloud support engineer
IT-sleutelfuncties lenen zich niet voor half werk. Dit geldt zeker voor de cloud support engineer die binnen uw bedrijf van zo’n grote waarde is. Daarom werkt Óscala uitsluitend met dedicated IT-vakmensen. Oftewel: de engineer die wij voor u werven, werkt alleen aan úw projecten en wordt niet voor projecten voor andere klanten ingezet. Hierdoor is de geworven specialist ook echt in staat met volledig commitment te integreren in uw team
Ontdek ook wat outsourcing in de visie van Óscala inhoudt. Wij staan voor u klaar om u te helpen met het vinden van de juiste vakmensen.